Villkor och reklamation
Villkor och reklamationsrutiner
- Uppsägnings tid är en månad och uppsägningen ska ske skriftligen via mail.
- Kunden fakturerar kostnaden efter RUT-avdrag (privata personer). Det/De personnummer som uppges i kontraktet kommer att användas för avdraget.
- Vid sjukdom/frånvaro hos Åkersberga Fastighetsvård AB personal, bestämmer kunden om en vikarie kan accepteras. Företaget kan i de flesta fall sätta in en vikarie, men kan inte garantera att det är möjligt i alla fall.
- Avbokningar som ej är akuta ska göras senast skriftligen via mail/SMS i 72 timmar före ordinare städtid. I annat fall debiteras hela kostnaden.
- Företaget tar betalt enligt en timtaxa, och fakturering sker månadsvis månaden efter att städning utförs.
Fakturan skickas via e-mail om inget annat avtalas.
Betalningsvillkor är 20 dagar.
Påminnelse avgift fakturerar vi på 50 kr.
Dröjsmålsränta 12 % debiteras efter förfallodatum.
Önskar kunden faktura genom brevlåda, då kostar fakturaavgift 35 kr. - Reklamation ska göras direkt till Åkersberga Fastighetsvård AB.
- Vi strävar efter att alltid leverera ett utmärkt kvalité på vårt arbete. De nya rutinerna kring reklamationer innebär att vi alltid kommer tillbaka och åtgärdar fel/misstag.
- Rutinerna för reklamationer godkänns som villkor vid start av uppdrag.