Villkor och reklamation

Villkor och reklamationsrutiner

  • Uppsägnings tid är en månad och uppsägningen ska ske skriftligen via mail.

  • Kunden fakturerar kostnaden efter RUT-avdrag (privata personer). Det/De personnummer som uppges i kontraktet kommer att användas för avdraget.

  • Vid sjukdom/frånvaro hos Åkersberga Fastighetsvård AB personal, bestämmer kunden om en vikarie kan accepteras. Företaget kan i de flesta fall sätta in en vikarie, men kan inte garantera att det är möjligt i alla fall.

  • Avbokningar som ej är akuta ska göras senast skriftligen via mail/SMS i 72 timmar före ordinare städtid. I annat fall debiteras hela kostnaden.

  • Företaget tar betalt enligt en timtaxa, och fakturering sker månadsvis månaden efter att städning utförs.
    Fakturan skickas via e-mail om inget annat avtalas.
    Betalningsvillkor är 20 dagar.
    Påminnelse avgift fakturerar vi på 50 kr.
    Dröjsmålsränta 12 % debiteras efter förfallodatum.
    Önskar kunden faktura genom brevlåda, då kostar fakturaavgift 35 kr.

  • Reklamation ska göras direkt till Åkersberga Fastighetsvård AB.

  • Vi strävar efter att alltid leverera ett utmärkt kvalité på vårt arbete. De nya rutinerna kring reklamationer innebär att vi alltid kommer tillbaka och åtgärdar fel/misstag.

  • Rutinerna för reklamationer godkänns som villkor vid start av uppdrag.